Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 1 i 2 dla studiów stacjonarnych:
e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl
telefon: 661 377 855 (Telefon zostanie uruchomiony od 16 czerwca 2025 r. od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00).
Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 1 i 2 dla studiów stacjonarnych:
e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl
telefon: 661 377 855 (Telefon zostanie uruchomiony od 16 czerwca 2025 r. od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00).
Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 3 dla studiów niestacjonarnych:
e-mail: rekrutacjawpia@wpia.uni.lodz.pl
telefon: 572 826 188 (czynny od 19 sierpnia 2024 r. od poniedziałku do czwartku w godz. 17.00-18.00.)
Progi punktowe na kierunki WPiA studia stacjonarne na rok akademicki 2024/2025:
Prawo - 530 p.
Administracja I stopnia - 211 p.
Podane wartości wskazują najniższy wynik punktowy, z którym w roku akademickim 2024/2025 kandydaci dostali się na dany kierunek. Progi punktowe na rok 2025/2026 będą zależne od wyników osiągniętych przez tegorocznych kandydatów.
UWAGA!!! Aby wziąć udział w rekrutacji na danym kierunku/specjalności należy uiścić opłatę rekrutacyjną najpóźniej ostatniego dnia zapisu wynikającego z daty podanej przy wybranym kierunku/specjalności. Kwotę należy wpłacić na wygenerowany przez system rekrutacyjny indywidualny numer konta. Można to zrobić zarówno na poczcie, jak i przelewem internetowym (termin pojawienia się opłaty na koncie to od 3 dni do 2 tygodni, w zależności od formy płatności). Wpłatę należy podpiąć pod wybrany kierunek. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z opłaty zwolnieni są wychowankowie domów dziecka oraz pełne sieroty.
UWAGA!
Osoby będące aktualnie studentami danego kierunku studiów mogą brać udział w postępowaniu rekrutacyjnym na ten sam kierunek, jednak w razie pomyślnego wyniku rekrutacji warunkiem przyjęcia jest uprzednie skreślenie z dotychczasowej listy studentów. Nie jest bowiem możliwe wielokrotne, równoczesne posiadanie statusu studenta tego samego kierunku studiów! Z powyższych względów, w przypadku osób będących już studentami danego kierunku, rekrutujących się ponownie na ten sam kierunek, komisja rekrutacyjna będzie przyjmować dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia dopiero po uprzednim okazaniu decyzji o skreśleniu z listy studentów bieżącego roku studiów, pod rygorem wydania postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania rekrutacyjnego.
Możliwe jest również złożenie dokumentów osobiście w dniach i godzinach podanych w zakładkach "Terminy składania dokumentów".
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, należy przesłać oryginał świadectwa maturalnego lub kopię poświadczoną notarialnie (preferowane). Oryginał świadectwa należy odebrać z dziekanatu niezwłocznie po rozpoczęciu roku akademickiego.
Uwaga! Decyzje pozytywne nie są wystawiane. Przyjęcie na studia oznacza wpis na listę osób przyjętych na studia. Informacja ta będzie widoczna na koncie rekrutacyjnym.
Odwołania:
Po wszystkich etapach - osoby nieprzyjęte na studia mogą składać odwołania, od chwili odebrania pisemnej decyzji w sprawie. Odwoływanie się od decyzji widocznej w systemie elektronicznej rekrutacji jest przedwczesne i skutkuje wydaniem przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną postanowienia o niedopuszczalności odwołania.
Akty prawne związane z rekrutacją na Uniwersytecie Łódzkim dostępne są na stronie Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Kandydat zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
na studia I. stopnia i jednolite studia magisterskie:
na studia II. stopnia:
oraz:
W przypadku kandydatów niepełnoletnich konieczne jest złożenie oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego.
Warunkiem koniecznym przyjęcia na studia osób zakwalifikowanych jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie oznacza rezygnację ze studiów.
Dokładne terminy przyjmowania dokumentów zostaną podane wkrótce.
Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
w sali 0.04 – (poziom 0, beczka A)
Uroczysta inauguracja roku akademickiego UŁ odbędzie się w dniu 2 października 2024 r.;
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 3 października 2024 r. i trwają do 2 lutego 2025 r.;
Dni wolne od zajęć dydaktycznych:
31 października 2024 r. – dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne),
2 listopada 2024 r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne),
od 23 grudnia 2024 r. do 6 stycznia 2025 r. – zimowa przerwa świąteczna,
od 17 do 23 lutego 2025 r. – przerwa międzysemestralna;
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 24 lutego i trwają do 9 czerwca 2025 r.
Opiekunowie pierwszych lat studiów w roku akademickim 2024/2025:
Prawo stacjonarne – dr Anna Chmielarz-Grochal
Administracja I stopnia stacjonarna – dr Ewa Urbaniak
Potwierdzenie opłaty za legitymację studencką należy przesłać na adres mailowy lub przesłać pocztą do odpowiedniego pracownika Działu Obsługi Studentów obsługującego wybrany kierunek studiów.
Na kierunkach: prawo stacjonarne, administracja stacjonarna I stopnia, potwierdzenie opłaty należy przesłać najpóźniej do 13 września 2024 r.
Na kierunku administracja stacjonarna II stopnia potwierdzenie opłaty należy przesłać najpóźniej do 20 września 2024 r.
Potwierdzenie opłaty za legitymację studencką przesyłają tylko osoby, które jeszcze nie posiadają legitymacji studenckiej lub chcą dokonać wymiany.
Wydawanie legitymacji studenckich dla kierunków stacjonarnych po Inauguracji Wydziałowej tj. 28.09.2024 r. w pokojach kierunkowych:
Dokumenty: legitymacja studencka, będzie wydawana osobom, które przesłały potwierdzenie opłaty za legitymację studencką.
Prawo stacjonarne – Monika Adamiak, Izabela Chycińska
madamiak@wpia.uni.lodz.pl; ichycinska@wpia.uni.lodz.pl
Administracja stacjonarna I stopnia – Marta Wąsiewicz
mwasiewicz@wpia.uni.lodz.pl
Administracja stacjonarna II stopień – Monika Stachlewska
mstachlewska@wpia.uni.lodz.pl
Przydatne linki:
Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia
Lista Działów Obsługi Studenta
Dokładne terminy przyjmowania dokumentów zostaną podane wkrótce.
Dyżury dla kandydatów chcących złożyć dokumenty osobiście:
Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
w sali 0.04 – (poziom 0, beczka A)
Prawo niestacjonarne wieczorowe – Dorota Getler
dgetler@wpia.uni.lodz.pl
Prawo niestacjonarne zaoczne – Agata Pryczek
Administracja niestacjonarna I stopnia,– Beata Mielcarek Fiałkowska
bmielcarek@wpi.uni.lodz.pl
Administracja niestacjonarna II stopnia; Prawo podatkowe i rachunkowość II stopnia; Prawo zatrudnienia kadry i płace II stopnia – Ewa Andruszkiewicz.
eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl
Potwierdzenie opłaty przesyłają tylko osoby, które jeszcze nie posiadają legitymacji studenckiej lub chcą dokonać wymiany.
Wydawanie dokumentów dla kierunków niestacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w dniu Inauguracji Wydziałowej
Dokumenty dla studentów studiów niestacjonarnych zaocznych II stopnia
Ewa Andruszkiewicz pok. 2.07, eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl
Dokumenty zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
Dziekanat wyśle do każdego z osobna, następujące dokumenty:
a/ umowę w 2 jednobrzmiących egzemplarzach,
b/ legitymację studencką,
c/ ślubowanie
Obowiązkiem studentów jest: podpisanie umowy i odesłanie jednego podpisanego egzemplarza umowy oraz podpisanego ślubowania na adres Wydziału (ul. Kopcińskiego 8/12, 90-232 Łódź) z dopiskiem na kopercie KIERUNKU np. "Prawo podatkowe i rachunkowość".
Osoby, które zmieniły miejsce zamieszkania są obowiązane: poinformować o tym fakcie Dziekanat kierunku drogą e-mailową pracowników poszczególnych kierunków.
Przydatne linki:
Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/formularze-i-regulaminy
Lista Działów Obsługi Studenta dostępna jest na stronie https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/dzial-obslugi-studentow
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024
Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 9 - Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 15 - Wysokość opłat za zajęcia nieobjęte programem studiów/ indywidualnym planem i programem studiów w roku akademickim 2023/2024 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
Załącznik nr 14 - Opłata za zajęcia nieobjęte programem studiów w roku akademickim 2023/2024
W roku akad. 2025/26 forma prowadzenia zajęć dla poszczególnych kierunków przedstawia się następująco:
Kierunki prowadzone w trybie stacjonarnym:
Kierunki prowadzone w trybie wieczorowym:
Kierunki prowadzone w trybie zaocznym:
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II rok studiów- semestr zimowy -zajęcia prowadzone w formie online; semestr letni - 5 zjazdów w formie online oraz 5 zjazdów w formie stacjonarnej oraz online - sobota stacjonarnie, niedziela online
III rok studiów- zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej - semestr zimowy oraz letni
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II rok studiów- zajęcia w semestrze zimowym prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej
I rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej: 5 sobót zjazdowych w formie online, 5 sobót zjazdowych w formie stacjonarnej, wszystkie niedziele zjazdowe w formie online
II rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online; w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej : wszystkie niedzielne zjazdy stacjonarnie na Wydziale
I rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online – 7 zjazdów oraz w formie stacjonarnej – 3 zjazdy, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online,
II rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej: wszystkie sobotnie zjazdy zajęcia w formie stacjonarnej.
Aktualny harmonogram roku akademickiego.
Informacja o opłatach za studia niestacjonarne w roku akademickim 2025/2026 znajduje się na stronie Uniwersytetu Łódzkiego:
OPŁATY ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UŁ W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026 (logowanie anonimowe)