Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunku PRAWO
dr Michał Ulasiewicz
Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunków ADMINISTRACJA oraz POLITYKA SPOŁECZNA
dr Joanna Mikołajczyk
Pełnomocnik Dziekana do spraw praktyk
Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunku PRAWO
dr Michał Ulasiewicz
Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunków ADMINISTRACJA oraz POLITYKA SPOŁECZNA
dr Joanna Mikołajczyk
Pełnomocnik Dziekana do spraw praktyk
Dziekanat - dyplomy i praktyki
Anna Tulikowska-Górnisiewicz
Anna Jabłońska
pok. 2.25
Tel. (042) 635 40 48
W celu zarejestrowania na praktyki należy posłużyć się formularzem rejestracyjnym FORMS:
Formularz rejestracji na praktyki (wszystkie kierunki)
Po zakończonych praktykach należy wypełnić ankietę.
Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wszystkie kierunki)
Jeżeli z jakiś przyczyn realizacja praktyk w regulaminowym terminie jest niemożliwa, to konieczne jest złożenie wniosku o przesunięcie terminu realizacji praktyk studenckich kierowany do Pełnomocnika Dziekana do spraw praktyk studenckich. Dokument ten należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki,pok. 2.25.
Rejestracja na praktyki śródroczne (luty-maj 2025) dla studentów kierunku prawo rozpocznie się w dniu 09.12.2024 roku i zakończy się w dniu 07.01.2025 roku.
Rejestracja na praktyki w sądach i prokuraturach okręgu łódzkiego odbywa się za pośrednictwem systemu USOS. Osoby zainteresowane odbywaniem praktyk w konkretnym wydziale sądu (dotyczy osób rejestrujących się w ramach systemu USOS) powinny skontaktować się mailowo bądź podczas dyżuru z opiekunem praktyk.
Osoby, które chcą odbyć praktyki w innych, wybranych przez siebie podmiotach zobowiązane są do rejestracji przy użyciu formularza FORMS (link do formularza znajduje się na stronie WPiA w zakładce praktyki).
Po zakończeniu rejestracji wyznaczony zostanie termin spotkania organizacyjnego.
Rejestracja na praktyki śródroczne rozpocznie się w poniedziałek 9 grudnia 2024 roku i zakończy się we wtorek 7 stycznia 2025 r.
Instytucje z którymi łączy nas POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY (zapisy przez USOS):
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
termin I - luty-marzec; limit osobowy: 2 studentów administracji
termin II - kwiecień-maj; limit osobowy: 2 studentów administracji
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w SIERADZU
termin - luty - maj; limit osobowy: 1 student administracji
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM
termin - luty - maj; limit osobowy: 1 student administracji
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w SKIERNIEWICACH
termin - luty - maj; limit osobowy: 1 student administracji
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w KUTNIE
termin - luty - maj; limit osobowy: 1 student administracji
Biuro Rektora UŁ
termin I - luty-marzec; limit osobowy: 2 studentów administracji
termin II - kwiecień-maj; limit osobowy: 2 studentów administracji
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi – czekamy na ostateczne potwierdzenie
termin I - luty-marzec; limit osobowy: 6 studentów administracji
termin II - kwiecień-maj; limit osobowy: 6 studentów administracji
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
termin I - luty-marzec; limit osobowy: 16 studentów administracji
termin II - kwiecień-maj; limit osobowy: 16 studentów administracji
Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Łodzi – czekamy na potwierdzenie
termin I - luty-marzec; limit osobowy: 1 student administracji
termin II - kwiecień-maj; limit osobowy: 1 student administracji
Instytucje znalezione przez Państwa - obwiązują zapisy przez formularz FORMS.
Proszę pamiętać o POPRAWNYM I PEŁNYM wskazaniu nazwy i siedziby (adresu) instytucji.
Termin - 9 grudnia 2024 r. do 7 stycznia 2025 r. - dotyczy obydwu trybów rejestracji (USOS i FORMS).
Studenci kierunku prawo odbywają praktyki po ukończeniu III lub na IV roku studiów. Studenci - na swój wniosek - mogą odbyć praktyki w innym niż wyżej wymienionym okresie studiów, jedynie w wyjątkowych okolicznościach, za zgodą pełnomocnika dziekana ds. praktyk, po uzyskaniu pozytywnej opinii opiekuna praktyk.
Studenci kierunku prawo mogą odbywać praktyki kursowe:
*zapisy na praktyki w ramach systemu USOS odbywają się dwa razy do roku – w grudniu (praktyki śródroczne) i w maju (praktyki wakacyjne). Studenci obowiązani są do elektronicznej rejestracji we wskazanych na stronie terminach, po upływie terminu zapisów rejestracja nie jest możliwa.
**zgłoszenie praktyk następuje w oparciu o formularz FORMS (udostępniony w MS Office, zakładka Forms w terminach rejestracji na praktyki śródroczne - w grudniu i wakacyjne - w maju). Studenci obowiązani są do wypełniania i przesyłania formularzy we wskazanych na stronie terminach. Zgłoszenia dokonane po upływie terminu nie będą przyjmowane.
W wyjątkowych szcególnie uzasadnionych przypadkach na umotywowaną prośbę studenta istnieje możliwość zaliczenia praktyk kursowych na podstawie wykonywanej pracy zawodowej/stażu pod warunkiem, że charakter pracy/stażu koresponduje z wymaganiami określonymi w programie praktyk dla kierunku prawo i nie jest możliwe zawarcie porozumienia o współpracy między WPiA, a pracodawcą/organizatorem stażu (program praktyk stanowi załącznik do Zasad odbywania praktyk i jest dostępny na stronie).
Przed rozpoczęciem praktyk współorganizowanych przez WPiA (tj. tych, na które obowiazują zapisy przez USOS bądź zapisy przy użyciu formularza FORMS), studentom wydaje się po dwa egzemplarze porozumienia w sprawie praktyk podpisane przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk, dziennik praktyk oraz skierowanie na praktyki podpisane przez opiekuna praktyk. Dokumenty są wydawane podczas spotkania organizacyjnego w sprawie praktyk.
dr Michał Ulasiewicz ( aktualne terminy dyżurów jako opiekuna praktyk podane są na podstronie pracownika)
Prawo: Informacja o spotkaniu organizacyjnym praktyki śródroczne
Zasady przekazywania dokumentów niezbędnych do realizacji i rozliczenia praktyk śródrocznych II-V 2025 (kierunek prawo)
Osoby, które rejestrowały się w systemie USOS na praktyki do Sądu Okręgowego w Łodzi oraz sądów rejonowych okręgu łódzkiego otrzymają dokumenty niezbędne do realizacji i rozliczenia praktyk podczas spotkania organizacyjnego, które odbędzie się w Sądzie Okręgowym w Łodzi w dniu 28 stycznia (wtorek) o godzinie 11:00 w budynku SO (Pl. Dąbrowskiego 5) sala konferencyjna nr 365 III piętro (stary budynek). Z uwagi na szkolenie bhp i szkolenie związane z ochroną informacji niejawnych obecność na spotkaniu jest obowiązkowa!
Osoby, które rejestrowały się w systemie USOS na praktyki do prokuratur rejonowych okręgu łódzkiego a także osoby, które będą odbywać praktyki w innych instytucjach na podstawie złożonego formularza (FORMS) będą mogły odebrać dokumenty niezbędne do realizacji i rozliczenia praktyk podczas spotkania, które odbędzie się w dniu 31 stycznia (piątek) o godzinie 18:00 w sali sądowej na WPiA. Dokumenty nie będą wysyłane pocztą. Istnieje możliwość upoważnienia koleżanki/kolegi do odbioru dokumentów (po uprzednim kontakcie mailowym z opiekunem praktyk oraz na podstawie upoważnienia pisemnego).
Po zakończeniu praktyk kursowych student składa dokumenty niezbędne do rozliczenia praktyk.
W przypadku praktyk, na które obowiązuje rejestracja przez USOS student składa prawidłowo wypełniony formularz rozliczenia praktyk (dostępny na stronie), dziennik praktyk oraz zwrotną część skierowania na praktyki.
W przypadku praktyk, na które obowiązuje rejestracja przy użyciu formularza FORMS student składa prawidłowo wypełniony formularz rozliczenia praktyk, dziennik praktyk, jeden egzemplarz porozumienia w sprawie praktyk podpisany przez przedstawiciela instytucji przyjmującej na praktyki oraz zwrotną część skierowania na praktyki.
W przypadku praktyk realizowanych w ramach Kliniki Prawa, podstawę do zaliczenia praktyk stanowi ocena wystawiona w USOSie przez opiekuna z Kliniki.
W przypadku praktyk realizowanych w ramach Academii Iuris student składa prawidłowo wypełniony formularz rozliczenia praktyk oraz oryginał (do wglądu) i kopię certyfikatu wystawionego przez Akademię.
W przypadku podania o zaliczenie pracy zawodowej/stażu na poczet praktyk zawodowych, student składa umotywowane podanie o zaliczenie praktyk (kierowane do opiekuna ds. praktyk) wraz z prawidłowo wypełnionym formularzem rozliczenia praktyk.
Niezależnie od trybu rozliczenia praktyk, student wypełnia ankietę oceniającą organizację i przebieg praktyk studenckich (formularz ankiety jest udostępniony w MS Office, zakładka Forms) a następnie drukuje ją i dołącza do dokumentów w sprawie praktyk.
Dokumenty w sprawie praktyk należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25.
UWAGA! Studenci są obowiązani zaliczyć praktyki na IV roku studiów, ale ocena w USOSie wpisywania jest do protokołu V roku. Jeśli po uruchomieniu protokołów ocena nie pojawi się w USOSie, należy skontaktować się z opiekunem praktyk. Informację o ocenie wystawionej za praktyki można uzyskać od opiekuna praktyk podczas dyżuru.
Wniosek o przesunięcie terminu realizacji praktyk studenckich kierowany do Pełnomocnika Dziekana do spraw praktyk należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki,pok. 2.25.
Każdy student ma obowiązek zaliczenia praktyk. Zgodnie z regulaminem studiów należy odbyć je na drugim roku lub w czasie wakacji po drugim roku. Praktyki zaliczane są na ocenę.
Studenci odbywają praktyki raz w toku studiów.
Praktyki na Wydziale odbywają się w dwóch okresach:
Harmonogram:
Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunków ADMINISTRACJA:
dr Joanna Mikołajczyk
Szanowni Państwo,
DOKUMENTY przygotowane po zakończeniu rejestracji – w trybie systemu USOS i w trybie formularzy FORMS - na PRAKTYKI ŚRÓDROCZNE 2025 wydawane będę w dniu:
- 30 stycznia 2025 roku (czwartek) o godz.: 10:30 w sali 1.20 – administracja stacjonarna
- 1 lutego 2025 roku (sobota) o godz.: 10:00 w sali 1.20 – administracja zaoczna.
Nie wysyłamy dokumentów za pośrednictwem poczty. Istnieje możliwość upoważnienia koleżanki/ kolegi/rodzica itp. do odbioru kompletu dokumentów (wymagane jest w tym zakresie upoważnienie pisemne).
Podstawą zaliczenia praktyki jest zrealizowanie jej programu udokumentowane:
Zaliczenie praktyk jest dokonywane przez opiekuna praktyk poprzez wpis w sprawozdaniu z przebiegu praktyk oraz poprzez wpis uzyskanej oceny w systemie USOS.
UWAGA!
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzupełnienie ankiety oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich. Ankieta dostępna jest w formularzu Microsoft Forms.
Informacje o uruchomieniu ankiety i link do formularza pojawiają się na stronie Wydziału w zakładce praktyki.
Rejestracja
Rejestracja obowiązuje wszystkich studentów przystępujących do realizacji praktyk, tj.
Rejestracja przez USOSWEB
Rejestracja przy pomocy formularzy Microsoft Forms
Wykaz dokumentów niezbędnych do zaliczenia praktyk na WPiA UŁ
Charakterystyka praktyk | Wymagane dokumenty: |
Praktyka/staż zorganizowane samodzielnie przez studenta
|
|
Praktyka/staż zorganizowane samodzielnie przez uczelnię
|
|
Student prowadzi własną działalność gospodarczą
| 1. FORMULARZ rozliczenia praktyk 2. Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana) |
Student był zatrudniony i posiada np.: umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o dzieło
| 1. Dokument potwierdzający zatrudnienie (umowa, świadectwo pracy, zaświadczenie z miejsca pracy) 2. Zakres czynności – obowiązków wystawiony przez pracodawcę 3. Podanie o zaliczenie praktyk 4. Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana) 5. FORMULARZ rozliczenia praktyk |
Studenci kierunku administracja mogą odbywać praktyki w:
W wyjątkowych sytuacjach, student może odbywać praktyki w innym niż wyżej wymienionym miejscu, po uzyskaniu zgody opiekuna praktyk.
Nie jesteś pewien - spytaj Opiekuna kierunkowego.
Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:
Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w KMP w Łodzi powinien złożyć w Wydziale Kadr i Szkolenia KMP (pokój 5) mieszczącym się przy ul. Sienkiewicza 28/30 w Łodzi komplet dokumentów w postaci:
Po otrzymaniu kompletów dokumentów i ich weryfikacji KMP w Łodzi określi limit osobowy studentów oraz wyznaczy termin szkolenia BHP o czym poinformuje indywidualnie studentów.
Więcej informacji na stronie: http://bip.lodz.kmp.policja.gov.pl/265/praktyki/22915,Praktyki.html
Do odbycia praktyk w NIKu uprawnieni są studenci wyłonieni w postępowaniu rekrutacyjnym.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja w składzie:
Komisja rekrutacyjna ustala listę osób zakwalifikowanych do odbycia praktyk w oparciu o poniższe kryteria:
Praktyki w Fundacji polegają na uczestnictwie Wolontariuszy i Wolontariuszek w charakterze publiczności w rozprawach sądowych, monitorowaniu ich przebiegu i przekazywaniu Fundacji wyników swoich obserwacji. Fundacja szkoli osoby chcące zostać Obserwatorami, a także zapewnia im formularze obserwacji oraz dostęp do panelu na stronie internetowej, który umożliwia wprowadzanie danych z obserwacji on-line. Dane pozyskane przez Obserwatorów stanowią podstawę raportów, przygotowywanych przez FundacjęWięcej informacji na stronie: https://courtwatch.pl/wolontariat/praktyki-studenckie/
Warunki odbycia praktyk w Fundacji Court Watch Polska:
Informacje o praktykach
o Fundacji Court Watch
Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi
Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:
Więcej informacji na stronie: https://www.zus.pl/o-zus/praca-w-zus/praktyki-i-staze
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:
Więcej informacji na stronie: https://lodz.pip.gov.pl