Instrukcja dla pracowników UŁ - elektroniczne protokoły obrony pracy dyplomowej z systemu USOS
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.
Lista pracowników obsługujących dany kierunek jest dostępna pod adresem
link: www.wpia.uni.lodz.pl/struktura/dzial-obslugi-studentow
Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Ocena z seminarium magisterskiego może być wpisana do systemu USOS pod warunkiem że, student uzyskał zaliczenie wszystkich obowiązujących przedmiotów i praktyk w toku studiów i wgrał pracę do sytemu APD. Kierujący pracą po zatwierdzeniu pracy dyplomowej w systemie APD wpisuje ocenę z seminarium dyplomowego do systemu USOS.
Wgrywając pracę do systemu APD student zatwierdza oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy oraz dodaje drugie oświadczenie o udostępnieniu pracy w repozytorium pisemnych prac dyplomowych. Oświadczenie to wprowadzane jest przez studenta do systemu APD jako oddzielny plik PDF, niepodlegający badaniu antyplagiatowemu.
Link:www.wpia.uni.lodz.pl/strefa-studenta/formularze-i-regulaminy
W przypadku wystąpienia zdarzeń, które uniemożliwiają składanie egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot w terminach sesji egzaminacyjnej, Student ma prawo na swój wniosek ubiegać się o przesuniecie terminów składania egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot.
O przesunięciu terminów składania egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot decyduje Dziekan na podstawie wniosku studenta oraz przedłożonych przez niego dokumentów. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rektor może przesunąć termin składania egzaminu lub zaliczenia kończącego przedmiot, o kolejny miesiąc.
PODZIAŁ SEMESTRU ZIMOWEGO W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
Uroczysta inauguracja roku akademickiego odbędzie się w dniu 2 października 2024 r.
Wydziałowa inauguracja roku akademickiego odbędzie się 28 września 2024 r., o godz. 10.00, w auli czerwonej (2.20)
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 3 października 2024 r. i trwają w semestrze zimowym
do 2 lutego 2025 r.
Zajęcia dla studiów niestacjonarnych zaocznych rozpoczynają się 19 października 2024 r.,
dla administracji niestacjonarnej pierwszego stopnia 19 października 2024 r. - 9 zjazdów.
SEMESTR ZIMOWY TRWA OD 1 PAŹDZIERNIKA 2024 R. DO 2 MARCA 2025 R.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2024/2025 r.:
- 31 października 2024 r.- dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe)
- 2 listopada 2024 r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne)
- od 23 grudnia 2024 r. do 6 stycznia 2025 r.- zimowa przerwa świąteczna
- od 17 lutego do 23 lutego 2025 r. – przerwa międzysemestralna
- od 3 lutego do 16 lutego 2025 r.- zimowa sesja egzaminacyjna
- od 24 lutego do 2 marca 2025 r. - zimowa sesja poprawkowa
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 24 lutego i trwają do 9 czerwca 2025 r.
DNI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W SEMESTRZE ZIMOWYM ROKU AKAD.2024/2025 r.
Pon. - 13 | Wt. - 15 | Śr. - 15 | Czw. - 15 | Pt. - 15 | Sob. (zjazdy) | Nd. (zjazdy) | |
październik | 7,14,21,28 | 8,15,22,29 | 9,16,23,30 | 3,10,17,24 | 4,11,18,25 | 19,26 | 20,27 |
listopad | 4,18,25 | 5,12,19,26 | 6,13,20,27 | 7,14,21,28 | 8,15,22,29 | 16,23 | 17,24 |
grudzień | 2,9,16 | 3,10,17 | 4,11,18 | 5,12,19 | 6,13,20 | 7,14 | 8,15 |
styczeń | 13,20,27 | 7,14,21,28 | 8,15,22,29 | 9,16,23,30 | 10,17,24,31 | 11,18,25 | 12,19,26 |
luty |
|
|
|
|
| 1 | 2 |
Terminy zjazdów dla wszystkich kierunków studiów niestacjonarnych ( z wyjątkiem administracji pierwszego stopnia) prowadzonych w semestrze zimowym 2024/2025 r.:
19-20.X., 26-27.X.,16-17.XI.,23-24.XI.,7-8.XII.,14-15.XII.,11-12.I.,18-19.I.,25-26.I.,1-2.II. 2025 r
Terminy zjazdów dla administracji pierwszego stopnia:
19-20.X., 26-27.X.,16-17.XI.,23-24.XI.,7-8.XII.,14-15.XII.,11-12.I.,18-19.I.,25-26.I. 2025 r.
Awans
Wniosek o awans może dotyczyć tylko przedmiotu z kolejnego (bezpośrednio wyższego) roku studiów, jeżeli okresem zaliczeniowym jest rok akademicki.
Wniosek o awans należy złożyć nie później niż w ciągu miesiąca od rozpoczęcia zajęć z danego przedmiotu. Przesunięcie przez dziekana terminu do składania egzaminu lub zaliczenia kończącego przedmiot nie wstrzymuje biegu terminu do złożenia wniosku o awans.
Wniosek o wykreślenie/rezygnację z awansu może być złożony nie później niż do 30 listopada w semestrze zimowym, a w semestrze letnim do 31 marca danego roku akademickiego.
Student, który nie zaliczył przedmiotu z awansu, powtarza go na roku studiów, którego programem jest objęty ten przedmiot.
Ocena uzyskana bez zgody na awans nie jest uwzględniana przy zaliczeniu roku.
Przedłużanie legitymacji
W celu przedłużenia legitymacji studenckich należy pobrać bilet w biletomacie na WPiA UŁ lub za pomocą telefonu w aplikacji internetowej (Zalecany Google Chrome) na stronie : https://mbilet.wpia.uni.lodz.pl.
Bilet będzie dostępny w dniu dyżuru swojego kierunku.
Regulamin obowiazujący od od 1 października 2024 r.
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkimprzyjęty uchwałą nr 681 Senatu UŁ z dnia 22 kwietnia 2024 r-(t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2024 r.
Uchwała nr 681 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego
Załącznik nr 10 Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2024 r
Regulamin obowiązujący od 1 października 2023 r.
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2023 r.
Uchwała nr 435 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2023r
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2022 r.
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2022r
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami)
Uchwała nr 82 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na 8. roboczym posiedzeniu w kadencji 2020–2024 w dniu 15 marca 2021 r.
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów
- Uchwała nr 41/2019 Rady Wydziału Prawa i Administracji UŁ z dnia 20 września 2019 r. w sprawie wykonania Uchwały 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. Regulamin Studiów w Uniwersytecie Łódzkim
- Regulamin studiów w UŁ przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (tekst jednolity obejmujący zmiany wprowadzone: uchwałą nr 639 Senatu UŁ z dnia 9 grudnia 2019 r. uchwałą nr 82 Senatu UŁ z dnia 15 marca 20201 r. )
- STARY Regulamin studiów w UŁ obowiązujący od 1 października 2019 r. wraz z uchwałą nr 449 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego ws. przyjęcia Regulaminu studiów w UŁ oraz uchwałą nr 6 URSS ws. zmian w Regulaminie studiów przyjętych przez Senat UŁ 14 czerwca 2019 r.
- Regulamin studiów w UŁ obowiązujący od 1 października 2018 r. wraz z uchwała nr 28/2018 Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego z 22 czerwca 2018 r
- Regulamin praktyk WPiA UŁ
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ obowiązujący od 1 października 2019 r.
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ obowiązujący od 1 października 2018 r.
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ
- Terminy przeprowadzania ankiet studenckich
- Uchwała nr 80 w sprawie podejmowania studiów na WPiA UŁ w trybie przeniesienia z innej szkoły wyższej
Pliki do pobrania
- Wniosek o przeniesienie z innej uczelni
- Wniosek o zmianę formy studiów
- Wniosek o dopisanie na zajęcia
- Wniosek o wypisanie z zajęć
- Wniosek o indywidualną organizację studiów (IOS)
- Wniosek o indywidualny plan studiów (IPS)
- Wniosek o egzamin komisyjny
- Wniosek o warunkowy wpis na kolejny rok
- Wniosek o zaliczenie przedmiotu z dalszego toku studiów (awans)
- Wniosek o powtarzanie roku
- Wniosek o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej
- Wniosek o przesunięcie terminu składania egzaminu
- Wniosek o duplikat legitymacji studenckiej
- Ankieta osobowa
- Oświadczenie o samodzielnej pracy podczas zdawania egzaminu/zaliczenia z wykorzystaniem technologii informatycznych
- Wniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 1.10.2019 r.
- Oświadczenie studenta w sprawie skreślenia
- Oświadczenie o rezygnacji ze studiów
- Wniosek do Rektora o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej
- Wniosek do Rektora o przesunięcie terminu złożenia egzaminu
- Zgłoszenie_zmianych_danych_osobowych_studenta__1_.docx
Pliki do pobrania
Do egzaminów dyplomowych stosuje się:
Zarządzenie nr 38 Dziekana WPiA UŁ z dnia 19 maja 2023 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania prac licencjackich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu licencjackiego
Pliki do pobrania:
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 38 - Wzór strony tytułowej
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 38- Oświadczenie
Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 38- Recenzja pracy licencjackiej
- Zarządzenie nr 79 Rektora UŁ z dnia 13.01.2021 r. w sprawie zasad przeprowadzania egzaminów dyplomowych w Uniwersytecie Łódzkim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
- Zarządzenie nr 130 Rektora UŁ z dnia 14.04.2021 r. w sprawie oświadczenia o samodzielnym napisaniu pracy dyplomowej.
Wniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 01.10.2019 r
Rozliczenie ostatniego semestru/roku:
Student, po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności ocen wpisanych do systemu USOS i zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.
Kierujący pracą dyplomową zgłasza pracownikowi Działu Obsługi Studentów, dane do przeprowadzenia egzaminu dwa tygodnie przed jego terminem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić przed tym terminem w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Student zobowiązany jest do wprowadzenia pracy dyplomowej do systemu APD i uzyskania jej akceptacji w terminie do dnia 30 września po zaliczeniu wszystkich obowiązkowych przedmiotów i praktyk zawodowych w toku studiów i uzyskaniu wymaganej liczby punktów ECTS.
Jeżeli student nie uzyskał zaliczenia seminarium dyplomowego z powodu nieprzedłożenia pracy dyplomowej, ma prawo ubiegać się o przedłużenie terminu zaliczenia seminarium dyplomowego. O przedłużeniu terminu zaliczenia seminarium dyplomowego decyduje Dziekan/Rektor po zasięgnięciu opinii kierującego pracą.
ARCHIWUM-AKTY PRAWNE
Zarządzenie nr 35 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 13.12.2021 r. w sprawie: wprowadzenia wzoru wniosku i oświadczeń przy nadaniu klauzuli poufności pracy dyplomowej
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Zarządzenie nr 78 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.01.2021 r. w sprawie: zasad weryfikacji w Uniwersytecie Łódzkim osiągniętych efektów uczenia się przy użyciu środków komunikacji elektroniczne
Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia dotyczące zajęć zdalnych w Uniwersytecie Łódzkim
Zarządzenie nr 23 Dziekana WPiA UŁ z dnia 30 września 2022 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania prac licencjackich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu licencjackiego
Zarządzenie nr 24 Dziekana WPiA UŁ z dnia 30 września 2022 r. w sprawie formularza oceny/recenzji pracy licencjackiej
Zarządzenie nr 11 Dziekana WPiA UŁ z dnia 15 stycznia 2021 r. w sprawie organizacji egzaminów w czasie sesji egzaminacyjnych roku akademickiego 2020/2021
Instrukcja systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) dla Studenta – Autora pracy
Zarządzenie nr 130 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 14.04.2021 r. w sprawie: oświadczenia o samodzielnym napisaniu pracy dyplomowej i kończącej studia podyplomowe oraz zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim
Załącznik do zarządzenia nr 130 Rektora UŁ z dnia 14.04.2021 r. - przebieg procesu tworzenia pracy dyplomowej z wykorzystaniem APD
Zarządzenie nr 79 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 13.01.2021 r. w sprawie: zasad przeprowadzania egzaminów dyplomowych w Uniwersytecie Łódzkim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Zarządzenie nr 38 Dziekana WPiA UŁ z dnia 19 maja 2023 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania prac licencjackich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu licencjackiego
Archiwum:
Zarządzenie nr 23 Dziekana WPiA UŁ z dnia 30 września 2022 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania prac licencjackich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu licencjackiego
Zarządzenie nr 24 Dziekana WPiA UŁ z dnia 30 września 2022 r. w sprawie formularza oceny/recenzji pracy licencjackiej
Do egzaminów dyplomowych stosuje się:
Zarządzenie nr 37 Dziekana WPiA UŁ z dnia 19 maja 2023 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania prac magisterskich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu magisterskiego
Pliki do pobrania:
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 37 - Wzór strony tytułowej
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 37- Oświadczenie
Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 37- Recenzja pracy magisterskiej
- Zarządzenie nr 79 Rektora UŁ z dnia 13.01.2021 r. w sprawie zasad przeprowadzania egzaminów dyplomowych w Uniwersytecie Łódzkim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
- Zarządzenie nr 130 Rektora UŁ z dnia 14.04.2021 r. w sprawie oświadczenia o samodzielnym napisaniu pracy dyplomowej.
Wniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 01.10.2019 r
Rozliczenie ostatniego semestru/roku:
Student, po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności ocen wpisanych do systemu USOS i zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.
Kierujący pracą dyplomową zgłasza pracownikowi Działu Obsługi Studentów, dane do przeprowadzenia egzaminu dwa tygodnie przed jego terminem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić przed tym terminem w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Student zobowiązany jest do wprowadzenia pracy dyplomowej do systemu APD i uzyskania jej akceptacji w terminie do dnia 30 września po zaliczeniu wszystkich obowiązkowych przedmiotów i praktyk zawodowych w toku studiów i uzyskaniu wymaganej liczby punktów ECTS.
Jeżeli student nie uzyskał zaliczenia seminarium dyplomowego z powodu nieprzedłożenia pracy dyplomowej, ma prawo ubiegać się o przedłużenie terminu zaliczenia seminarium dyplomowego. O przedłużeniu terminu zaliczenia seminarium dyplomowego decyduje Dziekan/Rektor po zasięgnięciu opinii kierującego pracą.
ARCHIWUM-AKTY PRAWNE
Zarządzenie nr 35 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 13.12.2021 r. w sprawie: wprowadzenia wzoru wniosku i oświadczeń przy nadaniu klauzuli poufności pracy dyplomowej
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 35 Rektora UŁ z dnia 13.12.2021 r.
Zarządzenie nr 78 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.01.2021 r. w sprawie: zasad weryfikacji w Uniwersytecie Łódzkim osiągniętych efektów uczenia się przy użyciu środków komunikacji elektroniczne
Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia dotyczące zajęć zdalnych w Uniwersytecie Łódzkim
Zarządzenie nr 11 Dziekana WPiA UŁ z dnia 15 stycznia 2021 r. w sprawie organizacji egzaminów w czasie sesji egzaminacyjnych roku akademickiego 2020/2021
Instrukcja systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) dla Studenta – Autora pracy
Sporządzanie protokołu z egzaminu magisterskiego w systemie APD (Archiwum Prac Dyplomowych)
Zarządzenie nr 130 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 14.04.2021 r. w sprawie: oświadczenia o samodzielnym napisaniu pracy dyplomowej i kończącej studia podyplomowe oraz zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim
Załącznik do zarządzenia nr 130 Rektora UŁ z dnia 14.04.2021 r. - przebieg procesu tworzenia pracy dyplomowej z wykorzystaniem APD
Zarządzenie nr 79 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 13.01.2021 r. w sprawie: zasad przeprowadzania egzaminów dyplomowych w Uniwersytecie Łódzkim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Archiwum
Zarządzenie nr 12 z dnia 21.05.2021 r. Dziekana WPiA UŁ w sprawie wzoru formularza oceny/recenzji pracy magisterskiej
Zarządzenie nr 13 z dnia 21.05.2021 r. Dziekana WPiA UŁ w sprawie zasad składania i sprawdzania prac magisterskich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzenia egzaminu magisterskiego
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 13 - Wzór strony tytułowej
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 13 - Oświadczenie
- Zarządzenie nr 12 w sprawie wzoru formularza oceny/recenzji pracy magisterskiej
- Zarządzenie nr 13 w sprawie zasad składania i sprawdzania prac magisterskich z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu magisterskiego wraz z załącznikami (1, 2)
PROGRAM MOST
Uprzejmie informujemy, iż rekrutacja odbywa się wyłącznie za pomocą Internetowej Rejestracji Kandydatów poprzez stronę https://most.amu.edu.pl/kto-moze-uczestniczyc/rekrutacja-krok-po-kroku/
Po wpisaniu danych proszę wydrukować wniosek i złożyć go w dziekanacie do p. Beaty Barańskiej (p. 2.30) .
Wnioski można składać w poniedziałek, wtorek i piątek w godz. 10:00 - 12:00.
Zapraszamy na MOST i do śledzenia naszego profilu na FB (https://www.facebook.com/programmost2000) , gdzie na bieżąco publikujmy porady, informacje i odpowiadamy na najczęściej zadawane przez Was pytania.
Kontakt WPiA
mgr Beata Barańska
pokój 2.30
tel. (042) 635 63 60
email: bbaranska@wpia.uni.lodz.pl
Szczegółowe informacje o programie MOST na stronie Uniwersytetu Łódzkiego
https://www.uni.lodz.pl/wyjazdy-krajowe-program-most
RUSZYŁA REKRUTACJA NA SEMESTR ZIMOWY I CAŁY ROK AKADEMICKI 2024/2025!
15 KWIETNIA-15 MAJA 2024r
PONAD 20 POLSKICH UCZELNI WYŻSZYCH
DZIAŁAMY OD 2000 ROKU
OFERTY NA KILKUSET KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH
Rekrutacja potrwa do 15 maja. Kolejność zgłoszeń nie ma znaczenia.
Jak aplikować do Programu?
Wejdź na stronę https://irkmost.amu.edu.pl/pl/home/
Zapoznaj się z ofertą aktualnej rekrutacji i po prostu wybierz interesujący Cię kierunek. Do Programu zaaplikujesz przez Internet, a szczegóły dotyczące dalszych procedur i dokumentu, pod którym należy uzyskać podpis (Pro)Dziekana są oczywiście opisane na naszej stronie internetowej https://most.amu.edu.pl/kto.../rekrutacja-krok-po-kroku/
Pliki do pobrania
STYPENDIA NAUKOWE MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO W KATEGORII STUDENT 2025 r
Szanowni Państwo,
W imieniu Pani Rektor dr hab. Małgorzaty Wrzesień prof. UŁ uprzejmie informuję, że została ogłoszona kolejna edycja przyznawania jednorazowych stypendiów naukowych Marszałka Województwa Łódzkiego
O jednorazowe stypendium naukowe w kategorii „student” w 2025 roku mogą ubiegać się studenci kierunków przyporządkowanych do określonych dyscyplin naukowych. Dyscypliny naukowe, których dotyczy konkurs zostały ogłoszone przez Zarząd Województwa Łódzkiego w ogłoszeniu o naborze wniosków.
W Regulaminie określono maksymalny okres, z jakiego oceniane są osiągnięcia kandydata do stypendium.
Zgodnie z Regulaminem przyznawania jednorazowych stypendiów naukowych Marszałka Województwa Łódzkiego, do składania wniosków w kategorii „student” uprawnieni są rektorzy lub prorektorzy uczelni. Każdy podmiot może złożyć do 12 wniosków o przyznanie stypendium. Wewnętrzny tryb wyłaniania wniosków składanych przez uczelnie określają rektorzy uczelni.
Nabór wniosków o przyznanie stypendium odbędzie się w terminie od 13 stycznia do 7 lutego 2025 r. Jest to jednak ostateczny termin dostarczenia wniosków do Urzędu Marszałkowskiego.
Zgodnie z dotychczasową praktyką stosowaną w UŁ, gdy ze wszystkich Wydziałów wpłynie więcej niż 12 wniosków, powołana zostanie komisja składająca się z przedstawicieli wydziałów wskazanych przez Dziekanów, która dokona wyboru 12 wniosków do złożenia w Departamencie Edukacji Urzędu Marszałkowskiego.
W związku z powyższym wnioski w jednym egzemplarzu należy złożyć w Dziale Obsługi Studentów pok.2.30 WPiA UŁ, w nieprzekraczalnym terminie do 28.01.2025 r.
Informacji na temat stypendium udzielają pracownicy Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi: Dorota Komar, tel. 42 291-98-30, dorota.komar@lodzkie.pl oraz Joanna Ciejek joanna.ciejek@lodzkie.pl, tel. 42 291-98-31.
Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na kompletność i prawidłowość wypełnienia wniosków.
Pragnę poinformować, iż do złożonego przez studenta wniosku o przyznanie jednorazowego stypendium naukowego Marszałka Województwa Łódzkiego należy dołączyć ksero załączników potwierdzających osiągnięcia kandydata, wymienionych w części B wniosku.
Natomiast jeśli chodzi o część E wniosku, w której należy wpisać wykaz innych załączników jak np. dodatkowe rekomendacje i opinie, recenzje prac itp. - musi być do wniosku dołączony oryginał takiego dokumentu, który zostanie przesłany wraz z wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego. Nie należy również w części E przepisywać ponownie osiągnięć wpisanych już wcześniej w części B wniosku.
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z Regulaminem i do składania wniosków. Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków zawarte są w przesłanym Ogłoszeniu o naborze wniosków.
Ogłoszenie o naborze wniosków zamieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej WŁ https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/stypendia/item/15560-zarz%C4%85d-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-og%C5%82asza-nab%C3%B3r-wniosk%C3%B3w-o-przyznanie-jednorazowych-stypendi%C3%B3w-naukowych-marsza%C5%82ka-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-w-2025-roku
Stypendium Rektora 2024/2025
Szanowni Państwo !
wnioski o stypendium rektora na rok akademicki 2024/25 będzie można złożyć za pomocą platformy USOSweb w terminie 07.10-17.10.2024 r. Wydrukowany i podpisany wniosek w kopercie wraz z opisem kierunku i pokoju dziekanatu należy złożyć w skrzynce z opisem WNIOSKI REKTORA na poziomie 0 (portiernia) WPiA UŁ.
Stypendium Rektora jest przyznawane najlepszym studentom UŁ. Otrzymuje je 10% osób kształcących się na poszczególnych kierunkach. O przyznaniu stypendium rektora decyduje (kryterium wysokiej średniej ocen (Stypendium rektora może być przyznane studentowi, który otrzymał za rok studiów poprzedzający rok, na który złożył wniosek o przyznanie stypendium rektora średnią ocen minimum 4,0), kryterium wysokie wyniki sportowe, kryterium osiągnięcia naukowe.
Student pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, przyjęty jako finalista lub laureat olimpiady międzynarodowej albo laureat lub finalista olimpiady stopnia centralnego albo medalista co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, także może złożyć wniosek (w trakcie wypełniania wniosku zostanie skierowany do okna wyboru olimpiad, należy zaznaczyć odpowiednią)
Harmonogram
- 07.10 – 17.10.2024 r. – rejestracja wniosków na platformie USOSweb i ich drukowanie,
- 07.10 – 18.10.2024 r. – składanie zarejestrowanych wniosków w formie papierowej w kopercie wraz z opisem kierunku i pokoju Działu Obsługi Studentów w skrzynce z opisem WNIOSKI REKTORA na poziomie 0 (portiernia) WPiA UŁ.
- 21.10 – 25.10.2024 r. – tworzenie list rankingowych (lista alfabetyczna z podziałem na kierunki, bez podziału na lata, tryb i formę studiów),
- 28.10.2024 r. – przesłanie gotowych list rankingowych do COSSiS SiD,
- 29.10.- 18.11.2024 r. – rozpoczęcie prac UKSS-S i UKSS-D
- Decyzje pozytywne na usosweb – 18.11.2024 (po godz. 21:00)
UWAGA!
Wniosek w formie papierowej zawierający napis "Niezatwierdzony" jest nieprawidłowo złożony (należy dokończyć rejestracji i kliknąć zarejestruj) i nie będzie przyjmowany przez pracowników dziekanatu.
Szczegółowe informacje dotyczące stypendiów znajdziecie Państwo na stronie:https://www.wsmip.uni.lodz.pl/strefa-studenta/wsparcie/stypendia
Stypendium MEiN za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2024/2025
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że w okresie od dnia 1 października do dnia 25 października 2024 r. można składać wnioski o stypendium Ministra Edukacji i Nauki za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2024/2025
Wniosek może złożyć wyłącznie Rektor Uczelni albo osoba przez niego upoważniona (Pełnomocnictwa Pana Rektora dla Państwa Dziekanów w zakresie składania wniosków zostały wydane przez Biuro Rektora UŁ i będą do Państwa wysłane pocztą wewnętrzną i są ważne do 31 sierpnia 2028 r.; pełnomocnictwo musi być załączone do wniosku zgodnie z wytycznymi) - wyłącznie przez system ZSUN/OSF (Zintegrowany System Usług dla Nauki Obsługa Strumieni Finansowania).
Moduł składania wniosków o stypendium zostanie udostępniony w systemie OSF w dniu 1 października 2024 r. o godz. 8:00. Wcześniej nie będzie możliwości zapoznania się z działaniem systemu. Wnioski, które zostaną przesłane inną drogą niż przez system OSF (np. w postaci papierowej pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP), nie będą rozpatrywane. Wniosek o przyznanie stypendium należy złożyć w terminie od dnia 1 października do dnia 25 października 2024 r. Po tej dacie system OSF automatycznie zakończy nabór wniosków.
Przypominamy, że kwestie przyznawania stypendiów ministra dla studentów regulują przepisy:
- art. 93, art. 359, art. 361 i art. 363 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) oraz
- rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 428).
Stypendium ministra może otrzymać student wykazujący się:
- znaczącymi osiągnięciami naukowymi lub artystycznymi związanymi ze studiami lub
- znaczącymi osiągnięciami sportowymi.
Stypendium ministra przysługuje na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich.
Student kształcący się równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymać stypendium tylko na jednym, wskazanym przez niego kierunku.
Stypendium ministra na rok akademicki 2024/2025 może zostać przyznane studentowi, który spełnił łącznie następujące warunki:
- w poprzednim roku akademickim (czyli 2023/2024) zaliczył rok studiów oraz
- uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2024/2025).
Ww. wymogów nie stosuje się do studenta, który w roku złożenia wniosku o przyznanie stypendium (czyli w 2024 r.) został przyjęty na studia drugiego stopnia. Z tym że wyjątek ten dotyczy wyłącznie studentów studiów drugiego stopnia. Osoba przyjęta w 2024 r. na I rok jednolitych studiów magisterskich albo studia pierwszego stopnia nie może ubiegać się o stypendium na I roku tych studiów.
Niespełnienie wyżej wymienionych warunków spowoduje odmowę przyznania stypendium.
Stypendium ministra nie przysługuje studentowi posiadającemu już tytuł zawodowy:
- magistra, magistra inżyniera albo równorzędny;
- licencjata, inżyniera albo równorzędny, ale tylko gdy ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Stypendium nie przysługuje również studentowi, w przypadku którego łączny okres studiów jest dłuższy niż 12 semestrów, z tym, że w przypadku studiów:
- pierwszego stopnia – gdy jest dłuższy niż 9 semestrów,
- drugiego stopnia – gdy jest dłuższy niż 7 semestrów.
Do ww. łącznego okresu wlicza się każdy rozpoczęty semestr, nawet jeżeli student przebywał w jego trakcie na urlopie od zajęć w uczelni. Wyjątkiem są semestry na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera albo równorzędnego – nie są one wliczane do okresu, w którym przysługuje stypendium ministra.
W przypadku jednolitych studiów magisterskich trwających – zgodnie z przepisami prawa – 11 albo 12 semestrów, okres przysługiwania stypendiów ministra jest dłuższy o 2 semestry, a zatem wynosi łącznie 14 semestrów.
Ww. warunki są weryfikowane z systemem POL-on w trakcie oceny formalnej wniosków.
Szczegółowe informacje na temat procedury składania wniosku, w tym dane dotyczące osiągnięć i załączniki, które będą potrzebne przy wypełnianiu wniosku w OSF są dostępne na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki, link poniżej.
STYPENDIA NAUKOWE MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO W KATEGORII STUDENT 2024 r
O jednorazowe stypendium naukowe w kategorii „student” w 2024 roku mogą ubiegać się studenci kierunków przyporządkowanych do określonych dyscyplin naukowych. Dyscypliny naukowe, których dotyczy konkurs zostały ogłoszone przez Zarząd Województwa Łódzkiego w ogłoszeniu o naborze wniosków.
W Regulaminie określono maksymalny okres, z jakiego oceniane są osiągnięcia kandydata do stypendium.
Zgodnie z Regulaminem przyznawania jednorazowych stypendiów naukowych Marszałka Województwa Łódzkiego, do składania wniosków w kategorii „student” uprawnieni są rektorzy lub prorektorzy uczelni. Każdy podmiot może złożyć do 12 wniosków o przyznanie stypendium. Wewnętrzny tryb wyłaniania wniosków składanych przez uczelnie określają rektorzy uczelni.
Nabór wniosków o przyznanie stypendium odbędzie się w terminie od 8 stycznia do 2 lutego 2024 r. Jest to jednak ostateczny termin dostarczenia wniosków do Urzędu Marszałkowskiego.
Zgodnie z dotychczasową praktyką stosowaną w UŁ, gdy ze wszystkich Wydziałów wpłynie więcej niż 12 wniosków, powołana zostanie komisja składająca się z przedstawicieli wydziałów wskazanych przez Dziekanów, która dokona wyboru 12 wniosków do złożenia w Departamencie Sportu i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego. W związku z powyższym wnioski w jednym egzemplarzu należy złożyć w Dziale Obsługi Studentów pok.2.30 WPiA UŁ, w nieprzekraczalnym terminie do 19 stycznia 2024 r.
Informacji na temat stypendium udzielają pracownicy Departamentu Sportu i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi: Dorota Komar, tel. 42 291-98-30, dorota.komar@lodzkie.pl oraz Joanna Ciejek joanna.ciejek@lodzkie.pl, tel. 42 291-98-31.
Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na kompletność i prawidłowość wypełnienia wniosków.
Pragnę poinformować, iż do złożonego przez studenta wniosku o przyznanie jednorazowego stypendium naukowego Marszałka Województwa Łódzkiego należy dołączyć ksero załączników potwierdzających osiągnięcia kandydata, wymienionych w części B wniosku, które następnie pozostaną w dokumentacji CRiDD UŁ, gdyż nie trzeba ich wysyłać do Urzędu Marszałkowskiego wraz z wnioskiem.
Natomiast jeśli chodzi o część E wniosku, w której należy wpisać wykaz innych załączników jak np. dodatkowe rekomendacje i opinie, recenzje prac itp. - musi być do wniosku dołączony oryginał takiego dokumentu, który zostanie przesłany wraz z wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego. Nie należy również w części E przepisywać ponownie osiągnięć wpisanych już wcześniej w części B wniosku.
Pragnę również zwrócić uwagę, iż od ubiegłego roku zmieniły się zapisy w części C wniosku.
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z Regulaminem i do składania wniosków. Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków zawarte są w przesłanym Ogłoszeniu o naborze wniosków.
Ogłoszenie o naborze wniosków zamieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej WŁ https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/stypendia/item/14324-zarz%C4%85d-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-og%C5%82asza-nab%C3%B3r-wniosk%C3%B3w-o-przyznanie-jednorazowych-stypendi%C3%B3w-naukowych-marsza%C5%82ka-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-w-2024-roku
Stypendium Rektora 2023/2024
Szanowni Państwo,
wnioski o stypendium rektora na rok akademicki 2023/24 będzie można złożyć za pomocą platformy USOSweb w terminie 09.10-19.10.2023 r. Wydrukowany i podpisany wniosek w kopercie wraz z opisem kierunku i pokoju dziekanatu należy złożyć w skrzynce z opisem WNIOSKI REKTORA na poziomie 0 (portiernia) WPiA UŁ
Stypendium Rektora jest przyznawane najlepszym studentom UŁ. Otrzymuje je 10% osób kształcących się na poszczególnych kierunkach. O przyznaniu stypendium rektora decyduje (kryterium wysokiej średniej ocen, kryterium wysokie wyniki sportowe, kryterium osiągnięcia naukowe.
HARMONOGRAM
- 09.10-19.10.2023 - rejestracja wniosków przez platformę USOSweb oraz drukowanie zarejestrowanych wniosków,
- 09.10-20.10.2023 r. składanie w formie papierowej w dziekanacie,
- 23-27.10.2023 – tworzenie list rankingowych (lista alfabetyczna z podziałem na kierunki, bez podziału na lata, tryb i formę studiów);
- 30.10.2023 r. – przesłanie gotowych list rankingowych do COSSiSSiD
- 02.11-01.12.2023 r. – prace UKSS-S i UKSS-D.
REGULAMIN ŚWIADCZEŃ STYPENDIALNYCH DLA STUDENTÓW I DOKTORANTÓW UŁ ORAZ REGULAMIN PRZYDZIELANIA I KORZYSTANIA Z MIEJSC W DOMU STUDENTA UŁ
Zarządzenie nr 53 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 21.02.2024 r.w sprawie: zmiany zarządzenia nr 160 Rektora UŁ z dnia 13.09.2023 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu świadczeń stypendialnych dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Łódzkiego oraz Regulaminu przydzielania i korzystania z miejsc w Domu Studenta Uniwersytetu Łódzkiego t.j.
- Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu świadczeń stypendialnych dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Łódzkiego oraz Regulaminu przydzielania i korzystania z miejsc w Domu Studenta Uniwersytetu Łódzkiego.
- Zarządzenie w sprawie harmonogramu wypłat świadczeń dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Łódzkiego, w roku akademickim 2023/2024
Stypendium MEiN za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2023/2024
Uprzejmie informuję, że w okresie od dnia 1 października do dnia 25 października 2023 r. można skradać wnioski o stypendium Ministra Edukacji i Nauki za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2023/2024
Wniosek może złożyć wyłącznie rektor uczelni albo osoba przez niego upoważniona (Pełnomocnictwa Pani Rektor dla Państwa Dziekanów w zakresie składania wniosków były wydawane i wysyłane Państwu przez Dział Prawno-Organizacyjny i są ważne do 31 sierpnia 2024 r.; pełnomocnictwo musi być załączone do wniosku zgodnie z wytycznymi) - wyłącznie przez system ZSUN/OSF (Zintegrowany System Usług dla Nauki Obsługa Strumieni Finansowania).
Moduł składania wniosków o stypendium zostanie udostępniony w systemie OSF w dniu 1 października 2023 r. Wcześniej nie będzie możliwości zapoznania się z działaniem systemu. Wnioski, które zostaną przesłane inną drogą niż przez system OSF (np. w postaci papierowej pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP), nie będą rozpatrywane. Wniosek o przyznanie stypendium należy złożyć w terminie od dnia 1 października do dnia 25 października 2023 r. Po tej dacie system OSF automatycznie zakończy nabór wniosków.
Przypominamy, że kwestie przyznawania stypendiów ministra dla studentów regulują przepisy:
- art. 93, art. 359, art. 361 i art. 363 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) oraz
- rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 428).
Stypendium ministra może otrzymać student wykazujący się:
- znaczącymi osiągnięciami naukowymi lub artystycznymi związanymi ze studiami lub
- znaczącymi osiągnięciami sportowymi.
Stypendium ministra przysługuje na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich.
Student kształcący się równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymać stypendium tylko na jednym, wskazanym przez niego kierunku.Stypendium ministra na rok akademicki 2023/2024 może zostać przyznane studentowi, który spełnił łącznie następujące warunki:
- w poprzednim roku akademickim (czyli 2022/2023) zaliczył rok studiów oraz
- uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2023/2024).
Ww. wymogów nie stosuje się do studenta, który w roku złożenia wniosku o przyznanie stypendium (czyli w 2023 r.) został przyjęty na studia drugiego stopnia. Z tym że wyjątek ten dotyczy wyłącznie studentów studiów drugiego stopnia. Osoba przyjęta w 2023 r. na I rok jednolitych studiów magisterskich albo studia pierwszego stopnia nie może ubiegać się o stypendium na I roku tych studiów.
Niespełnienie wyżej wymienionych warunków spowoduje odmowę przyznania stypendium.
Stypendium ministra nie przysługuje studentowi posiadającemu już tytuł zawodowy:
- magistra, magistra inżyniera albo równorzędny;
- licencjata, inżyniera albo równorzędny, ale tylko gdy ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Stypendium nie przysługuje również studentowi, w przypadku którego łączny okres studiów jest dłuższy niż 12 semestrów, z tym, że w przypadku studiów:
- pierwszego stopnia – gdy jest dłuższy niż 9 semestrów,
- drugiego stopnia – gdy jest dłuższy niż 7 semestrów.
Do ww. łącznego okresu wlicza się każdy rozpoczęty semestr, nawet jeżeli student przebywał w jego trakcie na urlopie od zajęć w uczelni. Wyjątkiem są semestry na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera albo równorzędnego – nie są one wliczane do okresu, w którym przysługuje stypendium ministra.
W przypadku jednolitych studiów magisterskich trwających – zgodnie z przepisami prawa – 11 albo 12 semestrów, okres przysługiwania stypendiów ministra jest dłuższy o 2 semestry, a zatem wynosi łącznie 14 semestrów.
Ww. warunki są weryfikowane z systemem POL-on w trakcie oceny formalnej wniosków.
Szczegółowe informacje na temat procedury składania wniosku, w tym dane dotyczące osiągnięć i załączniki, które będą potrzebne przy wypełnianiu wniosku w OSF są dostępne na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki, link poniżej.
Konkurs o nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego za najlepsze rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim 2024
Szanowni Państwo
Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza konkurs o przyznanie nagród Marszałka Województwa Łódzkiego za najlepsze rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim w 2024 roku
1. Nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego będą przyznawane za rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim lub promujące region, bądź też za rozprawy i prace, których wyniki badań wykazują użyteczność dla rozwoju społecznego, gospodarczego lub kulturalnego regionu.
2. Do Konkursu mogą być zgłoszone rozprawy i prace obronione w 2023 roku, dotychczas nienagrodzone w formie nagrody pieniężnej w innych konkursach.
3. Do Konkursu mogą być zgłaszane: prace dyplomowe: magisterskie, inżynierskie i licencjackie.
4. Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie najlepszych prac podejmujących tematykę związaną z województwem łódzkim, wpisujących się w aktualne potrzeby regionu i jego mieszkańców, w szczególności w zakresie:
1) prac prezentujących:
a) historię, tradycję i tożsamość regionu;
b) dziedzictwo materialne, niematerialne, naturalne;
c) kulturę, walory turystyczne;
d) aktywność społeczną, sylwetki mieszkańców;
e) inne aspekty, które tworzyły i tworzą bogate i różnorodne oblicze regionu łódzkiego;
2) prac, które w sposób twórczy i inspirujący przedstawiają:
a) procesy społeczno-gospodarcze województwa łódzkiego;
b) innowacyjne rozwiązania i badania dotyczące technologii, infrastruktury, transportu, gospodarki przestrzennej, ochrony zdrowia i ochrony środowiska, które mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców województwa łódzkiego i standardu usług publicznych;
c) inne aspekty pozwalające ukazać i wzmocnić zrównoważony rozwój regionu łódzkiego.
Komplet dokumentów stanowiących podstawę zgłoszenia do konkursu tj.:
- wypełniony i podpisany wniosek;
- pełny tekst pracy dostarczony w formie elektronicznej na płycie CD lub DVD, zawierającej dokument w formacie PDF lub DOC;
recenzję zgłoszonej do konkursu pracy dyplomowej (oryginał lub jej kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wydział);
- inne dokumenty istotne z punktu widzenia uzasadnienia przyznania nagrody, w szczególności informacje o uzyskanych przez kandydata do nagrody wyróżnieniach i nagrodach w kraju lub za granicą dotyczące zgłaszanej pracy należy składać: w terminie od 15 kwietnia do 5 czerwca 2024 r. w Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej UŁ, w budynku Rektoratu, ul. Uniwersytecka 3 pok. 303 III piętro.
W załączeniu przesyłam ogłoszenie o konkursie, regulamin konkursu oraz wzór wniosku (załącznik nr 1). Wniosek należy wypełnić komputerowo, natomiast wszystkie niezbędne podpisy należy złożyć odręcznie.
Zaznaczam również, iż Dziekan Wydziału nie podpisuje wniosku. Rektor jest wnioskodawcą.
Ponadto pragnę poinformować, że zgłoszenia do nagrody może dokonać również samodzielnie autor pracy wypełniając wniosek stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu w terminie od 15 kwietnia do 14 czerwca 2024 r. i złożyć bezpośrednio w Urzędzie Marszałkowskim. W przypadku samodzielnego wystąpienia o przyznanie nagrody przez autora pracy, potwierdzenia daty obrony rozprawy/pracy na formularzu wniosku dokonuje promotor pracy (zamiast odrębnego potwierdzenia/zaświadczenia wydawanego przez uczelnię.
O przyjęciu wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, a nie data stempla pocztowego. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Szczegóły dotyczące Konkursu dostępne są na stronie https://www.lodzkie.pl/edukacja/zarz%C4%85d-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-og%C5%82asza-konkurs-o-przyznanie-nagr%C3%B3d-marsza%C5%82ka-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-za-najlepsze-rozprawy-i-prace-tematycznie-zwi%C4%85zane-z-wojew%C3%B3dztwem-%C5%82%C3%B3dzkim-w-2024-roku
Konkurs o nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego za najlepsze rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim 2023
Szanowni Państwo
Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza konkurs o przyznanie nagród Marszałka Województwa Łódzkiego za najlepsze rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim w 2023 roku
1. Nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego będą przyznawane za rozprawy i prace tematycznie związane z województwem łódzkim lub promujące region, bądź też za rozprawy i prace, których wyniki badań wykazują użyteczność dla rozwoju społecznego, gospodarczego lub kulturalnego regionu.
2. Do Konkursu mogą być zgłoszone rozprawy i prace obronione w 2022 roku, dotychczas nienagrodzone w formie nagrody pieniężnej w innych konkursach.
3. Do Konkursu mogą być zgłaszane: prace dyplomowe: magisterskie, inżynierskie i licencjackie.
4. Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie najlepszych prac podejmujących tematykę związaną z województwem łódzkim, wpisujących się w aktualne potrzeby regionu i jego mieszkańców, w szczególności w zakresie:
1) prac prezentujących:
a) historię, tradycję i tożsamość regionu;
b) dziedzictwo materialne, niematerialne, naturalne;
c) kulturę, walory turystyczne;
d) aktywność społeczną, sylwetki mieszkańców;
e) inne aspekty, które tworzyły i tworzą bogate i różnorodne oblicze regionu łódzkiego;
2) prac, które w sposób twórczy i inspirujący przedstawiają:
a) procesy społeczno-gospodarcze województwa łódzkiego;
b) innowacyjne rozwiązania i badania dotyczące technologii, infrastruktury, transportu, gospodarki przestrzennej, ochrony zdrowia i ochrony środowiska, które mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców województwa łódzkiego i standardu usług publicznych;
c) inne aspekty pozwalające ukazać i wzmocnić zrównoważony rozwój regionu łódzkiego.
Komplet dokumentów stanowiących podstawę zgłoszenia do konkursu tj.:
- wypełniony i podpisany wniosek;
- pełny tekst pracy dostarczony w formie elektronicznej na płycie CD lub DVD, zawierającej dokument w formacie PDF lub DOC;
- recenzję zgłoszonej do konkursu pracy dyplomowej (oryginał lub jej kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wydział);
- inne dokumenty istotne z punktu widzenia uzasadnienia przyznania nagrody, w szczególności informacje o uzyskanych przez kandydata do nagrody wyróżnieniach i nagrodach w kraju lub za granicą dotyczące zgłaszanej pracy należy składać: w terminie od 24 kwietnia do 16 czerwca 2023 r. w Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej UŁ, w budynku Rektoratu, ul. Uniwersytecka 3 pok. 303 III piętro.
W załączeniu przesyłam ogłoszenie o konkursie, regulamin konkursu oraz wzór wniosku (załącznik nr 1). Wniosek należy wypełnić komputerowo, natomiast wszystkie niezbędne podpisy należy złożyć odręcznie.
Zaznaczam również, iż Dziekan Wydziału nie podpisuje wniosku. Rektor jest wnioskodawcą.
Ponadto pragnę poinformować, że zgłoszenia do nagrody może dokonać również samodzielnie autor pracy wypełniając wniosek stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu w terminie od 24 kwietnia do 23 czerwca 2022 r. i złożyć bezpośrednio w Urzędzie Marszałkowskim.
O przyjęciu wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, a nie data stempla pocztowego. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Szczegóły dotyczące Konkursu dostępne są na stronie https://www.lodzkie.pl/edukacja/zarz%C4%85d-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-og%C5%82asza-konkurs-o-przyznanie-nagr%C3%B3d-marsza%C5%82ka-wojew%C3%B3dztwa-%C5%82%C3%B3dzkiego-za-najlepsze-rozprawy-i-prace-tematycznie-zwi%C4%85zane-z-wojew%C3%B3dztwem-%C5%82%C3%B3dzkim-w-2023-roku
Zmiana numeru kont bankowych! Ważna informacja
dla wnoszących opłaty za studia i akademiki
Z dniem 1 stycznia 2025 roku nastąpi zmiana numeru rachunków bankowych dla opłat za kształcenie na Uniwersytecie Łódzkim i za akademiki. Zmiana ta jest konieczna ze względu na usprawnienie procesów finansowych oraz zapewnienie większego bezpieczeństwa transakcji.
Wraz z rokiem 2025 każda osoba studiująca będzie mieć przydzielony swój indywidualny numer rachunku:
- oddzielny indywidualny numer rachunku dla opłat za kształcenie (niezależnie od liczby kierunków i rodzaju studiów)
- oddzielny indywidualny numer rachunku dla opłat za akademik.
Jak znaleźć nowe konto do wpłat – instrukcja:
Nowe numery rachunków pojawią się z dniem 1 stycznia 2025 roku w USOSWeb:
- Zaloguj się na swoje konto w USOSWeb
- Wejdź w zakładkę dla „Dla wszystkich”, a następnie w „Płatności FK”.
Jeśli korzystasz z opcji „stałych zleceń” lub „poleceń zapłaty”, koniecznie z dniem 1 stycznia 2025 zaktualizuj numer rachunku w swojej bankowości elektronicznej.
Zmiana dotyczy wszystkich studiujących wnoszących opłaty w złotówkach. Opłaty w EUR pozostają bez zmian i wnoszone są na rachunek bankowy wskazany przez UŁ.
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
Zarządzenie nr 76 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2024/2025
Załącznik nr 9 Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025
Zarządzenie nr 85 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 29.04.2024 r. w sprawie: zmiany zarządzenia nr 76 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 22.04.2023 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2024/2025
Załacznik nr 14 Opłata za zajęcia nieobjete programem studiów w roku akademickim 2024/2025
Załacznik nr 15 Wysokość opłat za zajęcia nieobjęte programem studiów/ indywidualnym planem i programem studiów w roku akademickim 2024/ 2025 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
Zarządzenie nr 19 Rektora Uniwersytetu Łódzkiegoz dnia 26.10.2020 r. w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim. Tekst ujednolicony uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem:
nr 79 Rektora UŁ z dnia 15.03.2023 r.;
nr 86 Rektora UŁ z dnia 6.05.2024 r.
Załącznik do zarządzenia nr 86 Rektora UŁ z dnia 6.05.2024 r. Oświadczenie o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na Uniwersytecie Łódzkim na rzecz Studenta studiów stacjonarnych / niestacjonarnych / odpłatnych stacjonarnych w języku obcym
Zarządzenie nr 86 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 6.05.2024 r.
w sprawie: zmiany zarządzenia nr 19 Rektora UŁ z dnia 26.10.2020 r. w sprawie zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim (ze zm.)
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024
Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 9 - Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 15 - Wysokość opłat za zajęcia nieobjęte programem studiów/ indywidualnym planem i programem studiów w roku akademickim 2023/ 2024 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
Załącznik nr 14-Opłata za zajęcia nieobjete programem studiów w roku akademickim 2023/2024
WNIOSKI
w sprawie: zmiany zarządzenia nr 40 Rektora UŁ z dnia 9.11.2020 r. w sprawie wprowadzenia wzorów wniosków i decyzji w sprawie: ulgi w opłatach za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim; zwrotu opłaty za kształcenie w Uniwersytecie Łódzkim; wyrażenia zgody na uiszczenie w ratach opłaty za powtarzanie określonych zajęć lub za zajęcia nieobjęte programem studiów albo indywidualnym planem i programem studiów oraz określenia terminów i wysokości rat (ze zm.)
- Wniosek o ulgę w opłatach za zajęcia dydaktyczne
- Application for UL Tuition Fee Reimbursement
- Wniosek o zwrot uiszczonej opłaty
- Application for UL Learning Service Fee Concession
OPŁATY DLA CUDZOZIEMCÓW
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
Zarządzenie nr 80 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 24.04.2024 r. w sprawie: opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim.
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 80 Rektora UŁ z dnia 24.04.2024 r. Wysokość rocznej opłaty wnoszonej przez cudzoziemców za podjęcie w Uniwersytecie Łódzkim studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia albo jednolitych magisterskich we wszystkich systemach kształcenia.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 80 Rektora UŁ z dnia 24.04.2024 r. Wysokość opłat wnoszonych przez cudzoziemców za kursy języka polskiego oraz roczne kursy przygotowawcze do podjęcia studiów w języku polskim.
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 80 Rektora UŁ z dnia 24.04.2024 r.Oświadczenie o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta z zagranicy, niewymienionego w art. 324 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024
- Zarządzenie nr 112 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 05.05.2023 r. w sprawie: opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystajacych z usług edukacyjnych
- Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 112 Rektora UŁz dnia 05.05.2023 r.
- Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 112 Rektora UŁz dnia 05.05.2023 r.
- Zarządzenie nr 106 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 9.05.2022 r. w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne świadczone na rzecz cudzoziemców przez Uniwersytet Łódzki
- Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 106 Rektora UŁ z dnia 9.05.2022 r.
- Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 106 Rektora UŁ z dnia 9.05.2022 r.
- Zarządzenie nr 87 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.04.2022 r. w sprawie: wysokości opłat za zajęcia dydaktyczne wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim
INNE
- Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 28.02.2022 r. w sprawie: szczególnych rozwiązań związanych z opłatami za usługi edukacyjne dla studentów cudzoziemców posiadających obywatelstwo ukraińskie w związku z działaniami podejmowanymi przez Federację Rosyjską wobec Ukrainy
- Zarządzenie nr 20 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. (t.j.) w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim
- Zarządzenie nr 127 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 29.05.2020 r. w sprawie: wysokości opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim (Tekst ujednolicony uwzględniający zmiany wprowadzone
zarządzeniem nr 131 Rektora UŁ z dnia 19.04.2021 r.) - Zarządzenie nr 131 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 5.06.2020 r. w sprawie: zmiany zarządzenia nr 61 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 8.05.2019 r. w sprawie ustalenia opłaty za wydanie oraz za uwierzytelnianie dokumentów.
- Załącznik do zarządzenia nr 131 Rektora UŁ z dnia 19.04.2021 r. - wysokość rocznej opłaty wnoszonej przez cudzoziemców za podjęcie w Uniwersytecie Łódzkim
OPŁATY ZA WYDANIE DOKUMENTÓW
Zarządzenie nr 131 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 5.06.2020 r. w sprawie: zmiany zarządzenia nr 61 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 8.05.2019 r. w sprawie ustalenia opłaty za wydanie oraz za uwierzytelnianie dokumentów.
Zarządzenie nr 61 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 8.05.2019 r. w sprawie: ustalenia opłaty za wydanie oraz za uwierzytelnianie dokumentów - tekst ujednolicony
- za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej - 22 zł
- za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji pobiera się opłatę o połowę wyższą od opłaty za wydanie oryginału.
- dla studentów, którzy zawarli umowę o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne z UŁ w roku ak. 2018/2019 lub wcześniej, opłatę za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji oblicza się od kwoty 17 zł.
- za wydanie dyplomu ukończenia studiów -60 zł; 20 zł -dodatkowy odpis dyplomu w języku obcym ; 20 zł- dodatkowy odpis suplementu w języku obcym
Opłaty za wydanie dokumentów powinny być wpłacane na rachunek WPiA:
Uniwersytet Łódzki
Bank PKO S.A. II O/Łódź
42 124030281111001029435358
Zarządzenie nr 188 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 4.08.2021 r. w sprawie: zasad wydawania w Uniwersytecie Łódzkim dyplomu ukończenia studiów, suplementu do dyplomu, odpisów dyplomu, świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz innych dokumentów z przebiegu kształcenia (Tekst ujednolicony obejmujący zmianę wprowadzoną zarządzeniem nr 207 Rektora UŁ z dnia 23.09.2021 r.)
Załącznik do zarządzenia nr 207 Rektora UŁ z dnia 23.09.2021 r.
Annex to the Regulation No. 207 of the UL Rector of 23 September 2021
Dokumenty będą wysyłane pocztą po wcześniejszym przesłaniu odpowiedniego wniosku (załącznik do Zarządzenia nr 207) i potwierdzenia wpłaty za przesyłkę:
Przesylki krajowe polecone za potwierdzeniem odbioru:
1 zaświadczenie - 11,50 zł
2 karta przebiegu studiów - 11,90 zł
3 dokumenty po obronie - 21,20 zł
Przesyłki krajowe priorytetowe za potwierdzeniem odbioru:
1 zaświadczenie - 14 zł
2 karta przebiegu studiów - 14,30 zł
3 dokumenty po obronie - 23,90 zł
WZORY UMÓW
- Zarządzenie nr 21 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. w sprawie: określenia wzorów umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz obywateli polskich
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów stacjonarnych
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów niestacjonarnych/odpłatnych studiów stacjonarnych w języku obcym
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów stacjonarnych, który podjął te studia w trybie wznowienia lub przeniesienia z innej uczelni na cykl dydaktyczny rozpoczęty w roku akademickim 2018/2019 lub wcześniej
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów niestacjonarnych/ odpłatnych studiów stacjonarnych w języku obcym, który podjął te studia w trybie wznowienia lub przeniesienia z innej uczelni na cykl dydaktyczny rozpoczęty w roku akademickim 2018/2019 lub wcześniej
- Zarządzenie nr 22 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. w sprawie: określenia wzorów umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz cudzoziemców
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta cudzoziemca odbywającego kształcenie bez ponoszenia opłat za studia
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta cudzoziemca odbywającego kształcenie na studiach niestacjonarnych/odpłatnych studiach stacjonarnych w języku obcym
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta cudzoziemca odbywającego kształcenie na podstawie decyzji dyrektora nawa albo umów międzynarodowych lub umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez uczelnię, na zasadach określonych w tych umowach
- Umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta cudzoziemca ponoszącego opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych/niestacjonarnych
Pliki do pobrania
Nakładka dla osób transpłciowych i niebinarnych - zarz. nr 137 z 26.09.2024 r.
Instrukcja w skrócie:
Osoba pisze wniosek do Akademickiego Centrum Wsparcia UŁ
ACW sprawdza zasadność wniosku w sposób poufny i przyjmuje lub odrzuca wniosek
Jeśli wniosek został zaakceptowany, ACW wysyła na Wydział rekomendacje dot. zmiany danych w Office
Informacja o zmianie zostanie przesłana do osób się zajmujących sprawą
W plikach zarządzenie, instrukcja i wniosek.
W razie potrzeby, osoby zajmujące się sprawą: