Wydziałowy koordynator ECTS
Faculty ECTS Coordinator
Dr Anna Czaplińska
pokój/room: 2.15 lub 3.33
e-mail: aczaplinska@wpia.uni.lodz.pl
Dyżur/Office Hours: na stronie.
Wydziałowy koordynator ECTS
Faculty ECTS Coordinator
Dr Anna Czaplińska
pokój/room: 2.15 lub 3.33
e-mail: aczaplinska@wpia.uni.lodz.pl
Dyżur/Office Hours: na stronie.
Wydziałowy koordynator Erasmus+
Faculty Erasmus+ Coordinator
Marta Mucha
Dr Izabela Skomerska
Zofia Kwiecień
pokój/room: 2.11
e-mail: international.office@wpia.uni.lodz.pl
Dyżury International Office:
9:00-15:00 (pn-pt).
Zapraszamy nauczycieli akademickich WPiA UŁ do udziału w I turze kwalifikacji na zagraniczne wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA) oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych połączonych z uczestnictwem w szkoleniu (STA+STT) w ramach programu Erasmus+ w roku 2024/2025.
Dwa terminy kwalifikacji:
Uprawniony okres realizacja wyjazdu:
Liczba wyjazdów, o jakie może wnioskować nauczyciel: 1
Kto może aplikować: nauczyciele akademiccy będący pracownikami UŁ (tj. należą do grupy pracowników dydaktycznych lub badawczo-dydaktycznych, określonych w Regulaminie pracy Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 16.09.2019 r., zatrudnienie na UŁ na umowę o pracę), niezależnie od obywatelstwa.
Pracownicy aplikują składając komplet dokumentów w International Office na WPIA (pok. 2.11).
Na etapie kwalifikacji wymagane dokumenty to:
-Mobility Agreement: Staff Mobility for Teaching (uzgodniony i podpisany przez Kandydata, przełożonego pracownika oraz przedstawiciela zagranicznej uczelni przyjmującej. Mobility Agreement musi określać zakładane cele nauczania, zawartość programu zajęć w charakterze sylabusa/konspektu oraz oczekiwane rezultaty. Dokument ten powinien być wypełniony komputerowo.
- Formularz zgłoszeniowy Erasmus+ wraz z proponowaną tematyką zajęć oraz obowiązkowo informację nt. planowanego środka podroży w celu realizacji mobilności do/z uczelni partnerskiej (podpisany przez pracownika).
Prosimy zapoznać się ze szczegółami kwalifikacji opisanymi w pliku "Zasady STA i STA_STT Erasmus KA131 2024_25".
Etap przygotowania dokumentów na miesiąc przed wyjazdem:
Dokumenty niezbędne do realizacji wyjazdu:
Pracownik zakwalifikowany do udziału w projekcie ma obowiązek zapoznać się z informacją dotyczącą prywatności (przetwarzania i ochrony) swoich danych osobowych w programach Erasmus+ i EKS, opracowaną przez Komisję Europejską i znajdująca się na stronie: privacy-statement. Stosowne oświadczenie będzie wymagane do wypełnienia w formularzu zgłoszeniowym.
Ważne! Prosimy zapoznać się z komunikatem Kwestora UŁ „Zakup biletów lotniczych w ramach wyjazdów zagranicznych, w tym ERASMUS+”: komunikat Kwestora
Rekrutacja studentów UŁ na wyjazdy na praktyki zagraniczne w ramach realizowanego przez UŁ projektu Erasmus+ Mobilność edukacyjna KA131 w roku akademickim 2024/25 (w odniesieniu do umowy z roku 2023) rozpoczęła się 29.04.2024 i będzie trwała do wyczerpania funduszy przyznanych UŁ.
Każdy student/doktorant UŁ zainteresowany odbyciem praktyki w ramach programu Erasmus+ powinien w pierwszej kolejności zapoznać się z zasadami rekrutacji: UŁ zasady rekrutacji na praktyki Erasmus 24_25_PL
Komplet dokumentów wymaganych na etapie rekrutacji będzie przyjmowany w formie papierowej (BWZ, pokój nr 6) lub elektronicznej z adresu uniwersyteckiego studenta w domenie @edu.uni.lodz.pl na adresy pracowników BWZ: mgr Gabriela Szkup i mgr Dorota Jachimek. Kompletne dokumenty przekazane do BWZ UŁ będę podlegały ocenie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
Dokumenty wymagane na etapie rekrutacji:
Więcej informacji na stronie Erasmus+ Praktyki.
Szanowni Państwo,
Zachęcamy do udziału w kwalifikacji pracowników niebędących nauczycielami akademickimi na krótkie zagraniczne wyjazdy szkoleniowe ERASMUS+ w roku akademickim 2024/25.
*O wyjazdy szkoleniowe mogą też ubiegać się pracownicy akademiccy pełniący w UŁ funkcje koordynatorów/pełnomocników ds. programów mobilnościowych. Nauczyciele akademiccy niespełniający tych kryteriów powinni ubiegać się o wyjazd dydaktyczny połączony ze szkoleniem.
Nabór wniosków prowadzony jest przez BWZ UŁ w trzech turach, w zależności od daty planowanej mobilności. Osobą kontaktową jest Pani Aneta Sorbjan: aneta.sorbjan@uni.lodz.pl
• I tura składania dokumentów: 2 kwietnia – 3 czerwca 2024 na realizację wyjazdów w okresie 1 września 2024 – 22 grudnia 2024
• II tura składania dokumentów: 2 października – 29 listopada 2024 na realizację wyjazdów w okresie 5 stycznia 2025 – 12 kwietnia 2025
• III tura składania dokumentów: 13 stycznia – 3 marca 2025 na realizację wyjazdów w okresie 13 kwietnia 2025 – 27 lipca 2025
Dokumenty kwalifikacyjne, które należy przesłać w formie elektronicznej na adres: aneta.sorbjan@uni.lodz.pl lub pocztą tradycyjną (BWZ, Uniwersytecka 3, pok. 8):
- List motywacyjny w języku angielskim kierowany do uczelnianego Koordynatora ds. programów wymiany międzynarodowej z poparciem bezpośredniego przełożonego (wstępną zgodą przełożonego na wyjazd)
- Indywidualny Program Szkolenia (Staff Mobility for Training Mobility Agreement) wypełniony w jęz. angielskim (3 podpisy: uczestnik, instytucja przyjmująca oraz bezpośredni przełożony uczestnika na WPiA UŁ)
- Formularz zgłoszeniowy (podpis uczestnika i ewentualna deklaracja zielonej podróży)
Pracownik samodzielnie znajduje i umawia miejsce swojego wyjazdu.
Podjęte działania muszą mieć na celu podniesienie kwalifikacji, potrzebnych uczestnikowi w pracy na UŁ.
Uczestnicy mogą ubiegać się o dofinansowanie pobytu ze środków ERASMUS+ w wymiarze 2-5 dni roboczych:
GRANT NA ZIELONĄ PODRÓŻ:
W przypadku, jeśli uczestnik korzysta z podróży niskoemisyjnym środkiem transportu (pociąg, autobus, rower lub jeśli co najmniej 2 osoby dzielą podróż autem w tym samym celu) i zadeklaruje taka podróż teraz w formularzu zgłoszeniowym może otrzymać grant na zieloną podróż naliczany według poniższych stawek:
Odległość (tylko w jedną stronę) będzie liczona wg kalkulatora odległości stosowanego przez KE na potrzeby programu Erasmus+ pomiędzy miastem zamieszkania pracownika, a miastem uczelni przyjmującej erasmus-plus.ec.europa.eu/resources-and-tools/distance-calculator,
do 99 km – 0 EUR 100- 499 km - 210 EUR;
500-1999 km – 320 EUR;
2000-2999 km - 410 EUR;
3000-3999 km - 610 EUR;
4000-7999 km – 0 EUR
Ponadto, pracownicy, którzy wybiorą i zadeklarują podroż z wykorzystaniem niskoemisyjnych środków transportu mogą otrzymać dodatkowe dofinansowanie w ramach wsparcia indywidualnego do max. 4 dni na pokrycie dodatkowych dni podróży w obie strony, jeśli podróż odbywa się przed lub po okresie trwania mobilności/programu w uczelni partnerskiej;
Szczegółowe informacje w Portalu Pracowniczym oraz w załączonych zasadach uczestnictwa.
Serdecznie zachęcamy do aplikowania!
Zespół International Office WPiA UŁ
Marta Mucha
Zofia Kwiecień
Rekrutacja studentów na wyjazdy na studia w roku akademickim 2024/25 w ramach programu EASMUS+
Zgłoszenia w USOSweb od godz. 14:00 dnia 05 lutego do godz. 14:00 dnia 1 marca 2024 r.
Chcecie dowiedzieć się więcej?
W dniach 19-24 lutego, w ramach Tygodnia Erasmus+ Cafe na WPiA codziennie w godz. 10.30-12.30 Wydziałowi Koordynatorzy Erasmus+ lub ECTS zapraszają na rozmowy przy kawie i herbacie. Będzie okazja by zadać nurtujące Was pytania dotyczące rekrutacji. Można nas znaleźć na poziomie 0 (przy wydziałowej kantynie).
22 lutego o godz. 13:00 odbędzie się spotkanie informacyjne w Auli Zielonej WPiA!
Rekrutacja studentów na studia cząstkowe w ramach programu Erasmus+ będzie przebiegać na WPiA UŁ w sposób następujący:
Wszyscy studenci wyjeżdżający na Erasmus+ studia w swoim dziekanace kierunkowym składają przed wyjazdem wniosek o Indywidualną Organizację Studiów (IOS).
PO POWROCIE
Dla osób, które rozliczyły się z wyjazdu Erasamus+ studia i których pobyt na studiach zagranicą był dłuższy niż 91 dni dostępne jest dofinansowanie kosztów podróży od Dziekana WPiA UŁ w wyskokości do 500 zł (szczegóły po powrocie u p. Marty Muchy)
Dla studentów kierunków niestacjonarnych, który wyjechali na Erasmus+ studia i rozliczyli się z wyjazdu dostępna jest opcja złożenia wniosku w dziekanacie kierunkowym o obniżenie czesnego na okres wyjazdu w kwocie do 50% czesnego.
Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w rekrutacji!
Więcej informacji na stronie Biura Współpracy z Zgranicą UŁ.
Chcesz dowiedzieć się więcej o życiu na wymianie?
Zachęcamy do zapoznania się z relacjami studentów WPiA, którzy dzielą się swoim doświadczeniem oraz praktycznymi wskazówkami :)
I etap: 24 listopada – 8 grudnia 2023 r. przez FORMS
II etap: 12 – 13 grudnia 2023 r. rozmowy kwalifikacyjne w TEAMS
Zapraszamy do udziału w rekrutacji na wyjazd w ramach programu „LGBTI* in European laws and beyond” organizowany w ramach ERASMUS+ Blended Intensive Programmes (BIP) przez międzynarodowe konsorcjum uczelni:
Rekrutacja adresowana jest wyłącznie do studentów WPiA UŁ, którzy w r. a. 2023/2024 są na etapie licencjackim, a zatem w rekrutacji mogą wziąć udział studenci kierunku administracja I stopnia i pierwsze 3 roczniki prawa (studiów stacjonarnych lun niestacjonarnych). Inne wymagania rekrutacyjne to znajomość j. angielskiego na poziomie B2, średnia minimum 3.3 oraz zainteresowanie tematyką Programu. Więcej szczegółow w załączonym plik z zasadami rekrutacji.
Program składa się 3 elementów:
Dla zakwalifikowanych studentów, udział w programie jest bezpłatny + uczestnicy otrzymują podczas monilności zagranicznej stypendium ERASMUS+ w wysokości €70 / dzień.
Realizacja BIP “LGBTI* in European laws and beyond” daje 3 ECTS + 1 ECTS za projekt wdrożeniowy i jest w pełni uznawana w ramach na WPIA UŁ – pozwala zaliczyć “moduł wybieralny 4 ECTS” zarówno na kierunku administracja jak i prawo. Alternatywnie, można ubiegać się o uznienie w formie nieodpłatnego rozszerzenia programu studiów z wpisaniem do suplementu do dyplomu.
Zalety:
Dla studentów WPiA UŁ dostępnych jest 5-9 stypendiów.
The programme “LGBTI* in European laws and beyond” is an interactive workshop based on comparative studies on protection of SOGIESC (sexual orientation, gender identity and expression and sex characteristic) in international and national laws in Europe. It covers various aspects from conceptual and pragmatical issues related to SOGIESC though the evolution of the laws regarding SOGIESC (the legal forces and tools pushing for changes and the one resisting) to the diversity of legal approaches and the importance of the cultural context. BA students with B2 in English are all welcome.
Rekrutacja prowadzona jest przez Martę Muchę, Wydziałowego Koordynatora ERASMUS+ oraz dr Karolinę Mendecką, opiekuna merytorycznego Programu.
W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy również do kontaktu na international.office@wpia.uni.lodz.pl lub karolina.mendecka@wpia.uni.lodz.pl
I etap: 10 – 24 kwietnia 2024 r. przez FORMS
II etap: 26 kwietnia 2024 r. rozmowy kwalifikacyjne w TEAMS
Rekrutacja adresowana jest wyłącznie do studentów WPiA UŁ, którzy w r. a. 2023/2024 są na etapie magisterskim, a zatem w rekrutacji mogą wziąć udział studenci kierunku administracja II stopnia i ostatnie 2 roczniki prawa (studiów stacjonarnych lun niestacjonarnych). Inne wymagania rekrutacyjne to znajomość j. angielskiego na poziomie B2, średnia minimum 3.2 oraz zainteresowanie tematyką prawnych aspektów migracji, prawami człowieka i sprawiedliwością społeczną. Więcej szczegółów w załączonym plik z zasadami rekrutacji.
Program składa się 2 elementów:
Dla zakwalifikowanych studentów, udział w programie jest bezpłatny + uczestnicy otrzymują podczas mobilności zagranicznej stypendium ERASMUS+ w wysokości €70 / dzień.
Realizacja BIP “UNIC Summer School” daje 4 ECTS i jest w pełni uznawana w ramach na WPIA UŁ – pozwala zaliczyć “moduł wybieralny 4 ECTS” zarówno na kierunku administracja jak i prawo. Alternatywnie, można ubiegać się o uznanie w formie nieodpłatnego ponadprogramowego rozszerzenia studiów z wpisaniem do suplementu do dyplomu.
Zalety:
Dla studentów WPiA UŁ dostępnych jest 5-9 stypendiów ERASMUS+
Program „UNIC Summer School”.
The programme comprises 5 modules and a field trip:
* Visit to Fundación Ellacuría and Mambre Etxea project
MA students with B2 in English are all welcome.
Rekrutacja prowadzona jest przez Martę Muchę, Wydziałowego Koordynatora ERASMUS+ oraz dr Karolinę Mendecką, opiekuna merytorycznego Programu.
Więcej szczegółów oraz szablony dokumentów w załącznikach.
W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy również do kontaktu na international.office@wpia.uni.lodz.pl lub karolina.mendecka@wpia.uni.lodz.pl